Menu Sluiten

De basisprincipes van Pilates

Concentratie

De bewegingen worden met concentratie uitgevoerd. Met je volledige aandacht bij elk spiertje dat je aanspant.

Beheersing

De bewegingen worden met beheersing uitgevoerd.

Krachtcentrum

Het krachtcentrum of je ‘core’ is het gebied rond je onderrug en onderbuik. Bij alle oefeningen worden eerst de spieren van de ‘Powerhouse’ aangespannen. Dit zijn de spieren van je onderrug, onderbuik, bekkenbodem en middenrif.

Nauwkeurigheid

De bewegingen worden nauwkeurig uitgevoerd. Elke beweging heeft een begin- en een eindpunt Als je bijvoorbeeld je been uitstrekt, maak je de strekking helemaal.

Ademhaling

Er wordt goed doorgeademd tijdens de oefeningen. Door de neus inademen en door de mond uitademen. Bij de meeste oefeningen is het bij het krachtzetten: uitademen en bij het loslaten: inademen.

Pilatix logo

goed dat je er bent!

Wil je drie gratis lessen doen?

Vul je voornaam en je e-mailadres in en ga meteen aan de slag! Je ontvangt de lessen in je e-mail inbox.

Geen zorgen, we gaan veilig met je gegevens om en we sturen je geen spam.
Pilatix logo

voor je gaat..

Wil je drie gratis lessen doen?

Vul je voornaam en je e-mailadres in en ga meteen aan de slag! Je ontvangt de lessen in je e-mail inbox.

Geen zorgen, we gaan veilig met je gegevens om en we sturen je geen spam.​